Onderbroekenmerk Surge toont nieuwe collectie met deze mannen

Diversiteit staat centraal

Leestijd: < 1 min

Waar bekende merken hun kleding aan de man brengen met sixpack-modellen, kiest Surge voor een campagne waarin het draait om diversiteit.

Surge is een Brits ondergoedmerk. Een van de directeuren is Austin Armaco, een Amerikaanse realityster die zelf ook model is. Met zijn gespierde lichaam zou hij een voor de hand liggende keuze zijn voor een reclamecampagne voor zijn eigen onderbroeken. Maar zijn merk breekt nu met de norm dat modellen strak en gespierd moeten zijn.

In een statement dat het merk heeft uitgebracht, staat: “Het aantal mannen met een eetstoornis in het ziekenhuis is beland, is de laatste zes jaar met 70% gestegen. Het aantal mannen dat hier hulp voor zocht, is de laatste twee jaar gestegen met 40%. Als merk willen we mannen niet pushen om er op een bepaalde manier uit te zien.”

Armacost zegt dat ze niemand willen uitsluiten. “Mannen met spieren, maar ook magere jongens, lange of kleine mannen: iedereen kan zich sexy en zelfverzekerd voelen in onze kleding.”

Een van de modellen is Daniel Leo Stanley, een gay man van dertig jaar uit het Britse Brighton. Hij zegt: “Er is veel druk van buitenaf om af te vallen of om spieren te kweken. Dat probeer ik te negeren. Maar door social media zijn veel mensen zich steeds meer met anderen gaan vergelijken. Dat is normaal, maar niet als je daardoor denkt dat je er anders uit zou moeten zien.”

Hier de beelden uit de campagne:

Surge
Austin Armacost
Surge
Daniel Leo Stanley
Surge
Austyn Farrell
Surge
Christopher Barnes
Surge
Dexter Montgomery
Surge
James Andrew
Surge
Jay Kamiraz
Surge
Jordan James
Surge
Scott Keith

Bron: GayStarNews

Powered by Labrador CMS